Aktuális
XXIV. Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája
Próbáld ki az első lépéseket a Nobel-díj felé vezető úton!
Jelentkezési határidő: 2024. november 5.
A XXIV. KGYTK módosított ütemezése
1. forduló
Dolgozatok feltöltése a honlapra, beérkezése postai úton az iskolába:
kgytk-zalaber.hu 8798 Zalabér Hunyadi u. 2. 2025. március 7. péntek
Meghosszabbítva betegségek miatt: 2025. március 14. péntek
Értesítés a továbbjutásról: 2025. március 27. csütörtök
2. forduló
Videófelvételek megosztása:
kutatogyerekek@gmail.com 2025. április 4. péntek
Értesítés az eredményekről: 2025. április 14. hétfő
3. 3. forduló
Rezümék feltöltése:
kutatogyerekek@gmail.com 2025. április 30. szerda
Országos döntő: 2025. május 10. szombat
Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium
Százhalombatta Szent István tér 1.
További letöltések:
Plakát letöltése
KGYTK 2023/2024 archívum:
Beszámoló letöltése
Versenykiírás 2023/2024-es tanév
Versenyszabályzat
Meghívó
KGYTK online felkészítés
Országos döntő eredmények
Nyári Patrik, Németh Richárd - Portfólió készítése a kémia tanulásához
Segíti-e a kémia tanulását az e-dokumentumok készítése?
Azért választottuk a portfólió készítését, mert kémiaórán és szakkörön azt a feladatot kaptuk, hogy hozzunk létre egy portfóliót a kémiai anyagok előállításáról és vizsgálatáról. Mi nagyon érdekesnek találtuk a portfólió készítését, és elhatároztuk, hogy az idei KGYTK-ás munkánkban ennek eredményét mutatjuk be. Ezen kívül még arra is kíváncsiak voltunk, hogy a portfólió készítése mennyire segít a kémia tanulásában.
A kémia tantárgy tanulása unalmas akkor, ha a tanórákon csak tankönyvből olvasunk. Unalmas, mert a kísérletek nélkül a diákok nem tapasztalják meg az anyagok tulajdonságait, mint például: a klór sárga és büdös, az ammónia színtelen és fojtó szagú, a kálium a víz tetején meggyullad, vízzel lehet tüzet gyújtani, a magnézium vakító lánggal ég stb. Mindez oda vezet, hogy a tanulás nehéz, és nem rögzülnek az anyagok tulajdonságai, ha „a tanár magyarázatai, kísérletezéseés a frontális osztálymunka az uralkodó.”
A kémia tanulása könnyebb és hatékonyabb, ha a diákok maguk is elvégzik az anyagok előállítását és vizsgálatát.
A feltételezésünket elméleti és tapasztalati úton vizsgáltuk. Utána jártunk a szakirodalom segítségével, hogy mit jelent a portfólió és a kreatív természettudományi pedagógia. Ennek ismeretében kezdtük el készíteni a portfóliónkat, és közben információkat gyűjtöttünk diáktársaink portfólióhoz való viszonyulásáról is. A tapasztalatokróltársainkkal együtt képsorozatot, jegyzőkönyvet, tesztet, videofelvételt, modelleket, PowerPointot készítettünk. Ezeket az alkotásokat összegyűjtöttük, rendszereztük.
A munkánk elején megfogalmazott feltételezésünkre részben választ kaptunk. Úgy véljük, hogy a portfólió készítése segít a kémia tanulását. Ezt megerősíti diáktársaink véleménye, miszerint a kémia tanulását segíti a dokumentumok készítése, amikből összeállítják a portfoliót.
Készítette:
Nyári Patrik és Németh Richárd
8. osztályos tanulók