MESTER és TANÍTVÁNYA

Tóth István: A természettudomány kutatásmódszertanának adaptációs lehetőségei 10-14 éves tanulók tudományos diákköri munkáinak megvalósításához
Megtekint...

Hasznos linkek

A projektet támogatták:

 

Nemzeti Tehetség Program

logo nemzeti tehetsegprogram

Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

 emet  logo fekvo szines rgb png

 

Emberi Erőforrások Minisztériuma

logo emberi eroforrasok miniszteriuma

Aktuális

XXIV. Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája


Próbáld ki az első lépéseket a Nobel-díj felé vezető úton!


Jelentkezési határidő: 2024. november 5.

 

 

A XXIV. KGYTK módosított ütemezése

 

 1.      forduló

 

Dolgozatok feltöltése a honlapra, beérkezése postai úton az iskolába:

kgytk-zalaber.hu      8798 Zalabér Hunyadi u. 2.     2025. március 7. péntek

Meghosszabbítva betegségek miatt:   2025. március 14. péntek

Értesítés a továbbjutásról:                2025. március 27. csütörtök

 

2.      forduló

 

Videófelvételek megosztása:

kutatogyerekek@gmail.com                2025. április 4. péntek

Értesítés az eredményekről:                2025. április 14. hétfő

 

3.   3. forduló   

         

Rezümék feltöltése:

kutatogyerekek@gmail.com               2025. április 30. szerda

Országos döntő:                              2025. május 10. szombat

 

Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium

Százhalombatta Szent István tér 1.


Versenykiírás letöltése

További letöltések:
Plakát letöltése

 

 

KGYTK 2023/2024 archívum:

Beszámoló letöltése
Versenykiírás 2023/2024-es tanév
Versenyszabályzat
Meghívó
KGYTK online felkészítés
Országos döntő eredmények

Nyári Patrik, Németh Richárd - Portfólió készítése a kémia tanulásához

nyari patrik nemeth richardSegíti-e a kémia tanulását az e-dokumentumok készítése?

Azért választottuk a portfólió készítését, mert kémiaórán és szakkörön azt a feladatot kaptuk, hogy hozzunk létre egy portfóliót a kémiai anyagok előállításáról és vizsgálatáról. Mi nagyon érdekesnek találtuk a portfólió készítését, és elhatároztuk, hogy az idei KGYTK-ás munkánkban ennek eredményét mutatjuk be. Ezen kívül még arra is kíváncsiak voltunk, hogy a portfólió készítése mennyire segít a kémia tanulásában.

A kémia tantárgy tanulása unalmas akkor, ha a tanórákon csak tankönyvből olvasunk. Unalmas, mert a kísérletek nélkül a diákok nem tapasztalják meg az anyagok tulajdonságait, mint például: a klór sárga és büdös, az ammónia színtelen és fojtó szagú, a kálium a víz tetején meggyullad, vízzel lehet tüzet gyújtani, a magnézium vakító lánggal ég stb. Mindez oda vezet, hogy a tanulás nehéz, és nem rögzülnek az anyagok tulajdonságai, ha „a tanár magyarázatai, kísérletezéseés a frontális osztálymunka az uralkodó.”

A kémia tanulása könnyebb és hatékonyabb, ha a diákok maguk is elvégzik az anyagok előállítását és vizsgálatát.

A feltételezésünket elméleti és tapasztalati úton vizsgáltuk. Utána jártunk a szakirodalom segítségével, hogy mit jelent a portfólió és a kreatív természettudományi pedagógia. Ennek ismeretében kezdtük el készíteni a portfóliónkat, és közben információkat gyűjtöttünk diáktársaink portfólióhoz való viszonyulásáról is. A tapasztalatokróltársainkkal együtt képsorozatot, jegyzőkönyvet, tesztet, videofelvételt, modelleket, PowerPointot készítettünk. Ezeket az alkotásokat összegyűjtöttük, rendszereztük.

A munkánk elején megfogalmazott feltételezésünkre részben választ kaptunk. Úgy véljük, hogy a portfólió készítése segít a kémia tanulását. Ezt megerősíti diáktársaink véleménye, miszerint a kémia tanulását segíti a dokumentumok készítése, amikből összeállítják a portfoliót.

Készítette:
Nyári Patrik és Németh Richárd
8. osztályos tanulók