Aktuális
XXIV. Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája
Próbáld ki az első lépéseket a Nobel-díj felé vezető úton!
Jelentkezési határidő: 2024. november 5.
A XXIV. KGYTK módosított ütemezése
1. forduló
Dolgozatok feltöltése a honlapra, beérkezése postai úton az iskolába:
kgytk-zalaber.hu 8798 Zalabér Hunyadi u. 2. 2025. március 7. péntek
Meghosszabbítva betegségek miatt: 2025. március 14. péntek
Értesítés a továbbjutásról: 2025. március 27. csütörtök
2. forduló
Videófelvételek megosztása:
kutatogyerekek@gmail.com 2025. április 4. péntek
Értesítés az eredményekről: 2025. április 14. hétfő
3. 3. forduló
Rezümék feltöltése:
kutatogyerekek@gmail.com 2025. április 30. szerda
Országos döntő: 2025. május 10. szombat
Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium
Százhalombatta Szent István tér 1.
További letöltések:
Plakát letöltése
KGYTK 2023/2024 archívum:
Beszámoló letöltése
Versenykiírás 2023/2024-es tanév
Versenyszabályzat
Meghívó
KGYTK online felkészítés
Országos döntő eredmények
Bevezető
Az idei tanév felmenő rendszerű tanulmányi versenyei között szerepelt ismételten a KGYTK, amelynek országos fordulóját az NTP-TV-14-A-0093 jelzésű sikeres pályázat biztosította. Ezzel a szakma a tudományos diákkört egy megkérdőjelezhetetlenül hatékony pedagógiai alternatívaként ismerte el, ahol a résztvevők kultúrához való viszonyulása - különösképp a kommunikáció, a szocializáció és a problémakezelés területén – biztosan pozitív. A diákköri tevékenység további nagyon fontos jellemzője, hogy nem csupán a kiemelkedő adottságokkal bíró tanulók képességbeli gazdagodását segítheti, hanem sokkal szélesebb körben tesz érintetté gyermekeket, hiszen magában foglalja az önművelést, a szubjektív alkotás létrehozását, a forrásközpontok használatát, sőt, a felzárkóztatást is. A diákköri munka mint a tudományos megismerés pedagógiai megközelítése - a képességdifferenciák mellett - figyelmet fordít a megismerés életkori sajátosságaira is. Míg a kiskamasz értelmi tevékenységét inkább az információk begyűjtése határozza meg, addig a kamaszkorban már inkább a begyűjtött információk rendszerezése, a strukturálás lép a tevékenységek előterébe. Mindezeket némiképp az idei rezümé-válogatásunk is példázza. Az országos forduló kiemelt díjazottai közül 4.-es, valamint 7. és 8.-os diákok dolgozatkivonatát olvashatják a következőkben.