MESTER és TANÍTVÁNYA

Tóth István: A természettudomány kutatásmódszertanának adaptációs lehetőségei 10-14 éves tanulók tudományos diákköri munkáinak megvalósításához
Megtekint...

Hasznos linkek

A projektet támogatták:

 

Nemzeti Tehetség Program

logo nemzeti tehetsegprogram

Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

 emet  logo fekvo szines rgb png

 

Emberi Erőforrások Minisztériuma

logo emberi eroforrasok miniszteriuma

Aktuális

 

Versenykiírás 2020/2021

 

Tisztelt KGYTK-s Diákok, felkészítő Pedagógusok, Szülők!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a XX. jubileumi KGYTK-s versenyt digitális formában rendezzük meg. Abban az esetben, ha a COVID 19 járványügyi helyzet 2021. májusában megszűnik, a döntőt személyes részvétellel bonyolítjuk le.
 

  

Kiss Albert a KGYTK TT elnöke

 

Lengyel Martin: Viselkedészavaros gyermekek

rezume-lengyelmartinPár éve, nagyon érdekelnek a pszichológiai témájú könyvek, újságok. Szinte mindennap ezeket olvasom és tanulom. Ezért örültem, amikor felkészítő tanárnőmmel rátaláltunk a viselkedészavaros gyermekek című témára. E témán belül a következő kérdésekre kerestem a választ:

  • Mi a viselkedészavar kifejezés fogalmi magyarázata?
  • Milyen okai és formái vannak, ennek a problémának?
  • A viselkedészavarokkal küzdő gyermekek milyen tüneteket produkálnak?
  • Mi hívja fel a figyelmet a magatartászavaros gyermekekre?
  • A szakemberek milyen vizsgálati módszereket, eszközöket, terápiás kezeléseket alkalmaznak?

A fenti kérdések megválaszolásához többféle módszert is alkalmaztam. A városi és megyei könyvtár szakirodalmából, több könyvet átolvastam és kiválasztottam a témámhoz megfelelő anyagrészt.

Ezen kívül sok érdekes dolgot az internetről tudtam meg, amelyek közül néhányat be tudtam illeszteni a dolgozatomba.

Továbbá interjút készítettem pszichológussal, pszichiáterrel. Felkerestem az Orosházán működő, speciális tantervű, gyógypedagógiai iskolát is, ahol megfigyelhettem a magatartászavaros gyermekek viselkedését.

Itt alkalmam volt gyógypedagógusokkal beszélgetni, és fényképeket készíteni.

A kutatómunkám során bebizonyosodott, hogy a hipotézisem helyén való volt, mert a viselkedészavaros gyermekekkel minél korábban kezdünk szakszerűen foglalkozni, akkor biztosan pozitív változásokat észlelünk.

A kutatásaim során további kérdések is megfogalmazódtak bennem a választott témámmal kapcsolatban. Ezért elhatároztam, hogy megpróbálom tovább, és még elmélyültebben kutatni a magatartászavaros gyermekek viselkedését.