MESTER és TANÍTVÁNYA

Tóth István: A természettudomány kutatásmódszertanának adaptációs lehetőségei 10-14 éves tanulók tudományos diákköri munkáinak megvalósításához
Megtekint...

Hasznos linkek

A projektet támogatták:

 

Nemzeti Tehetség Program

logo nemzeti tehetsegprogram

Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

 emet  logo fekvo szines rgb png

 

Emberi Erőforrások Minisztériuma

logo emberi eroforrasok miniszteriuma

Aktuális

KGYTK országos döntő

2024. május 11. - Százhalombatta


A meghívó és program elérhető itt: Meghívó letöltése

 

További letöltések:

Versenykiírás 2023/2024-es tanév

Versenyszabályzat

Hegedűs Péter

Az én történetem úgy kezdődött, hogy tavaly nyáron apukám azzal a megdöbbentő hírrel állt elő, hogy elhagyta a telefonját. Azt tudni kell, hogy az ő életében a telefon egy nélkülözhetetlen eszköz, hiszen a munkája elképzelhetetlen nélküle. Pizzériát vezet, így a megrendelések a házhozszállításhoz és a beszerzések is telefonon vannak lebonyolítva. Elég egy fél nap a készülék nélkül s máris megnézhetjük a családi kasszát…

Felvetődött bennem:

  • Kinek mit jelent a telefon az életében?
  • Mi a haszna, van-e kára?
  • A telefon sokrétű használati lehetőségeiből a különböző korosztályok mit hasznosítanak?
  • Vajon mióta van telefon és az milyen fejlődéseken ment keresztül?
  • Érdekelnének a telefonálási szokások: nemenként, korosztályonként, végzettség szerint, időtartam szempontjából.

Végül úgy döntöttem, hogy leszűkítem a kíváncsiságomat néhány olyan kérdésre, amelyre feltétlenül szerettem volna kérdést kapni. A kérdőívem segítségével három generációt szólítok meg, s korosztályonként értékelem ki a válaszokat, összehasonlítva azokat.

Abból a feltétezésből indulok ki, hogy a nagyszüleim korosztálya évtizedeket élt telefon nélkül, tehát a készülék népszerűsége náluk lesz a legkisebb. A szüleim korosztálya a felnőttkoruktól már használták ezt az eszközt, szerintem ők már kevésbé tudnák nélkülözni, különösen ha a mindennapi munkájukhoz is szükséges. Az általános iskolások körében már nagyon elterjedt a meglátásom szerint, s a használata is a leggyakoribb lehet ebben a korosztályban. Ugyan a házirend tiltja, hogy használják a gyerekek, de szerintem tanítás után rendesen bepótolják azt.

Édesapám végigkísérte a kutatómunkámat. Szeretném egy tőle hallott gondolattal zárni a dolgozatomat:

„Az élet olyan, mint a telefon…valaki mindig beleszól.”

Lehet hogy megtaláltam a következő dolgozatom témáját ???