MESTER és TANÍTVÁNYA

Tóth István: A természettudomány kutatásmódszertanának adaptációs lehetőségei 10-14 éves tanulók tudományos diákköri munkáinak megvalósításához
Megtekint...

Hasznos linkek

A projektet támogatták:

 

Nemzeti Tehetség Program

logo nemzeti tehetsegprogram

Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

 emet  logo fekvo szines rgb png

 

Emberi Erőforrások Minisztériuma

logo emberi eroforrasok miniszteriuma

Hegedűs Péter

Az én történetem úgy kezdődött, hogy tavaly nyáron apukám azzal a megdöbbentő hírrel állt elő, hogy elhagyta a telefonját. Azt tudni kell, hogy az ő életében a telefon egy nélkülözhetetlen eszköz, hiszen a munkája elképzelhetetlen nélküle. Pizzériát vezet, így a megrendelések a házhozszállításhoz és a beszerzések is telefonon vannak lebonyolítva. Elég egy fél nap a készülék nélkül s máris megnézhetjük a családi kasszát…

Felvetődött bennem:

  • Kinek mit jelent a telefon az életében?
  • Mi a haszna, van-e kára?
  • A telefon sokrétű használati lehetőségeiből a különböző korosztályok mit hasznosítanak?
  • Vajon mióta van telefon és az milyen fejlődéseken ment keresztül?
  • Érdekelnének a telefonálási szokások: nemenként, korosztályonként, végzettség szerint, időtartam szempontjából.

Végül úgy döntöttem, hogy leszűkítem a kíváncsiságomat néhány olyan kérdésre, amelyre feltétlenül szerettem volna kérdést kapni. A kérdőívem segítségével három generációt szólítok meg, s korosztályonként értékelem ki a válaszokat, összehasonlítva azokat.

Abból a feltétezésből indulok ki, hogy a nagyszüleim korosztálya évtizedeket élt telefon nélkül, tehát a készülék népszerűsége náluk lesz a legkisebb. A szüleim korosztálya a felnőttkoruktól már használták ezt az eszközt, szerintem ők már kevésbé tudnák nélkülözni, különösen ha a mindennapi munkájukhoz is szükséges. Az általános iskolások körében már nagyon elterjedt a meglátásom szerint, s a használata is a leggyakoribb lehet ebben a korosztályban. Ugyan a házirend tiltja, hogy használják a gyerekek, de szerintem tanítás után rendesen bepótolják azt.

Édesapám végigkísérte a kutatómunkámat. Szeretném egy tőle hallott gondolattal zárni a dolgozatomat:

„Az élet olyan, mint a telefon…valaki mindig beleszól.”

Lehet hogy megtaláltam a következő dolgozatom témáját ???