MESTER és TANÍTVÁNYA

Tóth István: A természettudomány kutatásmódszertanának adaptációs lehetőségei 10-14 éves tanulók tudományos diákköri munkáinak megvalósításához
Megtekint...

Hasznos linkek

A projektet támogatták:

 

Nemzeti Tehetség Program

logo nemzeti tehetsegprogram

Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

 emet  logo fekvo szines rgb png

 

Emberi Erőforrások Minisztériuma

logo emberi eroforrasok miniszteriuma

Aktuális

XXIV. Kutató Gyerekek Tudományos Konferenciája


Próbáld ki az első lépéseket a Nobel-díj felé vezető úton!


Jelentkezési határidő: 2024. november 5.

 

 

A XXIV. KGYTK módosított ütemezése

 

 1.      forduló

 

Dolgozatok feltöltése a honlapra, beérkezése postai úton az iskolába:

kgytk-zalaber.hu      8798 Zalabér Hunyadi u. 2.     2025. március 7. péntek

Meghosszabbítva betegségek miatt:   2025. március 14. péntek

Értesítés a továbbjutásról:                2025. március 27. csütörtök

 

2.      forduló

 

Videófelvételek megosztása:

kutatogyerekek@gmail.com                2025. április 4. péntek

Értesítés az eredményekről:                2025. április 14. hétfő

 

3.   3. forduló   

         

Rezümék feltöltése:

kutatogyerekek@gmail.com               2025. április 30. szerda

Országos döntő:                              2025. május 10. szombat

 

Százhalombattai Arany János Általános Iskola és Gimnázium

Százhalombatta Szent István tér 1.


Versenykiírás letöltése

További letöltések:
Plakát letöltése

 

 

KGYTK 2023/2024 archívum:

Beszámoló letöltése
Versenykiírás 2023/2024-es tanév
Versenyszabályzat
Meghívó
KGYTK online felkészítés
Országos döntő eredmények

Magas Bianka (8.osztály): Vidéki élet Sármelléken a II. világháború idején

Vidéki élet Sármelléken a II. világháború idején
Magas Bianka 8.osztály
Sármelléki Általános Iskola
Felkészítő tanár: Dufkáné Vincze Mária
2013

A pályamunka ötlete a dédszülőktől hallott történetek kapcsán fogalmazódott meg, mert a tapasztalatok azt igazolják, hogy a falu lakói és áltanosságba véve a „mai” emberek nincsenek tisztában a kor nehézségeivel és kihívásaival.

Dolgozatom legfőbb célja tehát az, hogy ismertessem az életkörülményeket és az átélt, Sármelléken a valóban megtörtént eseményeket a már említett személyekkel. Szeretném kiadni Sármelléken, amennyiben érdeklődést mutatnak a lakosok iránta.

Dolgozatomban számos kérdésre kerestem a választ. A kérdéseim elsősorban:

  • a mindennapi életet, a körülményeket,
  • a megélhetési lehetőségeket, elvégzendő munkákat firtatta,
  • továbbá arra is kerestem a választ, hogy mindezeket a háború mennyire befolyásolta.

A kérdések megválaszolását a következők segítették:

  • Interjúk készítése a falu idősebb lakóival (6 személy lett bevonva a kutatásba)
  • Források, kapcsolódó irodalmak gyűjtése a korról és a faluról
  • Képek, iratok felkutatása

A kutatásba 6 sármelléki idős személy lett bevonva. A beszélgetések során számos témakörről érdeklődtünk, tovább lejegyeztük a hozzájuk kapcsolódó szomorú, vagy épp vidám történeteket. A beszélgetéseket diktafonnal is rögzítettük.

A pályamunka nagy érdeklődést váltott ki a lakosokból. Az iskolatársaknak tartott előadás pedig elmondásuk szerint nagyon hasznos és érdekes volt. A kutatás tehát elérte azokat a célokat, amiket kitűzött maga elé.

Kutatásom alatt rengeteget bővült a tudásom falunk helytörténetét illetőleg. A hallottak és olvasottak megdöbbentő tényeket tárnak fel, amiket a pályamunka igyekezett minél jobban visszaadni. Azonban további kutatómunka szükséges ahhoz, hogy a témában teljesen elmélyedjek.