MESTER és TANÍTVÁNYA

Tóth István: A természettudomány kutatásmódszertanának adaptációs lehetőségei 10-14 éves tanulók tudományos diákköri munkáinak megvalósításához
Megtekint...

Hasznos linkek

A projektet támogatták:

 

Nemzeti Tehetség Program

logo nemzeti tehetsegprogram

Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

 emet  logo fekvo szines rgb png

 

Emberi Erőforrások Minisztériuma

logo emberi eroforrasok miniszteriuma

Aktuális

 

Versenykiírás 2020/2021

 

Tisztelt KGYTK-s Diákok, felkészítő Pedagógusok, Szülők!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a XX. jubileumi KGYTK-s versenyt digitális formában rendezzük meg. Abban az esetben, ha a COVID 19 járványügyi helyzet 2021. májusában megszűnik, a döntőt személyes részvétellel bonyolítjuk le.
 
Azoknak a tanulóknak, akik az előző évben elkészített pályamunkával szeretnének a versenyen részt venni, az idei versenyre újra jelentkezniük kell.
 

  

Kiss Albert a KGYTK TT elnöke

 

Szuláné Eckhardt Laura: A mentorpedagógusok KGYTK-s munkája (Százhalombatta)

A mentorpedagógusok KGYTK-s munkája

A régióban hagyománya van a KGYTK-ra való felkészítésnek. Van egy komoly mag, akik öt évnél régebben készítenek fel diákokat, de 1 éve is nagy számban készítenek fel gyerekeket. (1. kérdés)
Az országos döntőbe 46,15 % -nak 5-nél több tanítványa jutott be. (2. kérdés)
A felkészítők többsége a tanórán, és azon túl is végez kreatív ismeretterjesztést. (3. kérdés)
Örvendetes, hogy az alkotási folyamatba többségében bevonják a szülőket és a kollégákat is. (4. kérdés)
A mentorok a felkészítéskor és a tanórán is végeznek diskurzust a tudomány kérdéseiről. (5. kérdés)
A diákok felkészítése majdnem fele arányban már 9-10 éves korban indul, már ebben az életkorban elkezdik a tudományos munkát. (7. kérdés)
Az önelemzés aránya is jó: 61,9%, ill.9,5%. (8. kérdés)
A tapasztalatok összegzése is elég jó arányt mutat, de a rendszeresség aránya nőhetne. (9. kérdés)
A publikációk számát javítani lehetne. Nemleges válasz: 66,67%, de mindössze 14,29 % azoknak az aránya, akik szeretnének, ha lenne rá lehetőségük. (10. kérdés)
A kutatási arány is igen csekély. (11. kérdés)
A Mester és Tanítvány Díj elismerést fontosnak tartják a mentorok. (12. kérdés)
A hátrányos helyzetűeket felkészítők aránya magas: 1, de gyakran 3-nál több ilyen tanulót is készítenek fel. (13. kérdés)
A felkészítő munka kiterjed az SNI-s tanulókra is. Talán meg lehetne vizsgálni, hogy az ő fejlődésükre milyen hatással van ez a tevékenység. (14. kérdés)
Összességében elmondható, hogy a régióban komoly hagyománya van a diákok felkészítésének. Van egy komoly mag, akik régóta végeznek mentori tevékenységet, és szép sikereket érnek el az országos döntőben. A Mester és Tanítvány Díj jó kezdeményezés volt, a felkészítők értékelik az elismerést. Az alkotási folyamatot elemzik és bevonják a szülőket és kollégákat is.
A KGYTK megszólítja a hátrányos helyzetű és SNI-s gyerekeket is.
A publikációk számán és a kutatási arányon javítani lehetne.

Szuláné Eckhardt Laura
régiókoordinátor