MESTER és TANÍTVÁNYA

Tóth István: A természettudomány kutatásmódszertanának adaptációs lehetőségei 10-14 éves tanulók tudományos diákköri munkáinak megvalósításához
Megtekint...

Hasznos linkek

A projektet támogatták:

 

Nemzeti Tehetség Program

logo nemzeti tehetsegprogram

Emberi Erőforrás Támogatáskezelő

 emet  logo fekvo szines rgb png

 

Emberi Erőforrások Minisztériuma

logo emberi eroforrasok miniszteriuma

Aktuális

KGYTK országos döntő

2024. május 11. - Százhalombatta


A meghívó és program elérhető itt: Meghívó letöltése

 

További letöltések:

Versenykiírás 2023/2024-es tanév

Versenyszabályzat

Nyári Patrik, Németh Richárd - Portfólió készítése a kémia tanulásához

nyari patrik nemeth richardSegíti-e a kémia tanulását az e-dokumentumok készítése?

Azért választottuk a portfólió készítését, mert kémiaórán és szakkörön azt a feladatot kaptuk, hogy hozzunk létre egy portfóliót a kémiai anyagok előállításáról és vizsgálatáról. Mi nagyon érdekesnek találtuk a portfólió készítését, és elhatároztuk, hogy az idei KGYTK-ás munkánkban ennek eredményét mutatjuk be. Ezen kívül még arra is kíváncsiak voltunk, hogy a portfólió készítése mennyire segít a kémia tanulásában.

A kémia tantárgy tanulása unalmas akkor, ha a tanórákon csak tankönyvből olvasunk. Unalmas, mert a kísérletek nélkül a diákok nem tapasztalják meg az anyagok tulajdonságait, mint például: a klór sárga és büdös, az ammónia színtelen és fojtó szagú, a kálium a víz tetején meggyullad, vízzel lehet tüzet gyújtani, a magnézium vakító lánggal ég stb. Mindez oda vezet, hogy a tanulás nehéz, és nem rögzülnek az anyagok tulajdonságai, ha „a tanár magyarázatai, kísérletezéseés a frontális osztálymunka az uralkodó.”

A kémia tanulása könnyebb és hatékonyabb, ha a diákok maguk is elvégzik az anyagok előállítását és vizsgálatát.

A feltételezésünket elméleti és tapasztalati úton vizsgáltuk. Utána jártunk a szakirodalom segítségével, hogy mit jelent a portfólió és a kreatív természettudományi pedagógia. Ennek ismeretében kezdtük el készíteni a portfóliónkat, és közben információkat gyűjtöttünk diáktársaink portfólióhoz való viszonyulásáról is. A tapasztalatokróltársainkkal együtt képsorozatot, jegyzőkönyvet, tesztet, videofelvételt, modelleket, PowerPointot készítettünk. Ezeket az alkotásokat összegyűjtöttük, rendszereztük.

A munkánk elején megfogalmazott feltételezésünkre részben választ kaptunk. Úgy véljük, hogy a portfólió készítése segít a kémia tanulását. Ezt megerősíti diáktársaink véleménye, miszerint a kémia tanulását segíti a dokumentumok készítése, amikből összeállítják a portfoliót.

Készítette:
Nyári Patrik és Németh Richárd
8. osztályos tanulók